Hoe kunt u uw uitbestedingservaring beter maken?

Outsourcing is een populaire zakelijke praktijk van het contracteren van een ander bedrijf voor een specifieke taak. Hoewel het proces teruggaat tot de jaren vijftig van de vorige eeuw, heeft het onlangs nieuwe erkenning gekregen door de ontwikkeling van IT-instrumenten die het uitbesteden praktischer en productiever maken.

Bij Byteleaders. Klantenservice Uitbesteden kunt u terecht voor de meest optimale ervaring.

Het blijkt dat de voor- en nadelen van het uitbesteden van klantenservice beide zeer invloedrijk zijn. Laten we eens kijken naar de nadelen die het kan opleveren.

Uitdagingen en nadelen van het uitbesteding van de klantenservice

Minder kwaliteitscontrole

Als u wilt dat uw bedrijf een betrouwbare reputatie heeft, moet u ervoor zorgen dat het werkt als een goed geoliede machine. Dit betekent dat elk onderdeel ervan aan bepaalde normen moet voldoen. Als een afdeling van de klantenservice echter op afstand functioneert, is er geen manier om ervoor te zorgen dat ze uw richtlijn volgen.

De klantenservice speelt een belangrijke rol in het creëren van een reputatie voor uw bedrijf. Het kan de ervaring van de gebruiker maken of breken. Daarom kan een enkele subinteractie u veel kosten.

Geen merkloyaliteit en mogelijke veiligheidsrisico’s

Eigen medewerkers worden meestal veel meer geïnvesteerd in het succes van het bedrijf. Aangezien sommige klantenservicebedrijven meerdere bedrijven tegelijk bedienen, is er geen manier waarop zo’n team kan wortelen in de welvaart van elk merk. Gebrek aan loyaliteit kan leiden tot apathie, afname van de kwaliteit van het werk en nalatigheid.

Wat dit het meest invloedrijke punt in alle voor- en nadelen van het uitbesteden van klantenservice maakt, is dat de medewerkers vaak gevoelige informatie tot hun beschikking hebben. Het gebrek aan merkentrouw maakt hen tot een veiligheidsaansprakelijkheid.

Slechtere communicatie tussen afdelingen

Een van de beste dingen om feedback van uw klanten te krijgen is dat u het kunt gebruiken om uw bedrijf te verbeteren. Om het antwoord van de gebruiker correct te verzamelen, moet uw klantendienst weten welke vragen hij moet stellen. Om de feedback goed te kunnen gebruiken, moeten ze bovendien weten waar deze informatie naartoe moet worden doorgestuurd. Met een team op afstand is het zeer uitdagend om een dergelijk systeem op te zetten.

Uitdagingen voor offshore-samenwerking

Hoewel offshore-outsourcing de meeste voordelen biedt, brengt het ook vaak problemen met zich mee die u misschien niet verwacht. Hoewel de taalbarrière en het tijdsverschil de minste van uw zorgen zijn, kunnen ze uw productiviteit sterk beïnvloeden. Een van de grootste problemen is het verschil in wetgeving. Om uzelf te beschermen, moet u een internationale jurist inhuren voordat u een deal sluit met offshore bedrijven.

Hoe kunt u uw outsource-ervaring beter maken?

  • Het inhuren van aparte professionals in plaats van een heel team – hoewel het tijdrovender zou zijn, zal deze oplossing zorgen voor een hogere loyaliteit en betrokkenheid van het bedrijf. Bovendien zal het leiden tot meer controle over de hele afdeling;
  • Het uitvoeren van grondige controles – als u wilt dat uw informatie veilig is, zorg er dan voor dat de mensen die u vertrouwt betrouwbaar zijn. Achtergrondcontroles zullen u niet alles vertellen wat u moet weten, maar het is een eerste stap in het opbouwen van een betrouwbare relatie;
  • Het inhuren van intermediaire managers – om meer controle te krijgen over het team op afstand, zorg ervoor dat er een persoon is wiens enige taak het is om ervoor te zorgen dat alles goed wordt beheerd;
  • Ervoor zorgen dat de meest technologisch geavanceerde oplossingen worden gebruikt – state-of-the-art hard- en softwareproducten openen de mogelijkheid van eenvoudige en gedetailleerde kwaliteitscontrole en het verzamelen van feedback. Het is ook nuttig voor extra training en algemene prestatieverbetering.

Lees ook: 9 Voordelen van het zijn van een advocaat