Hoe kan TikTok jouw bedrijf helpen?

Hoewel TikTok zijn gebreken heeft, van de talrijke controverses rond privacy (een doopceel van soorten, in de wereld van de sociale media) tot de censuurproblemen, lijkt het vanuit een marketingstandpunt belangrijke verdiensten te hebben. Hoewel het misschien niet de ideale kandidaat is voor verkoopconversies of het verhogen van doorklikratio’s, heeft het zichzelf bewezen als een geweldige manier om gebruikers te betrekken en een relatie op te bouwen die het publiek in staat stelt achter de glanzende façades te kijken en een minder mercantiele, meer relatable, kant te zien van de merken en bedrijven die ze kennen, en misschien zelfs enkele nieuwe te ontdekken.

Lees hieronder hoe TikTok jouw bedrijf kan helpen.

Merkidentiteit

De voordelen van actief zijn op TikTok zijn talrijk; het is een fundamenteel onderdeel geworden van het hebben van een online aanwezigheid. Zoals hierboven vermeld, kan TikTok worden gebruikt om gebruikers een uniek inzicht in een bedrijf te geven, klanten te boeien en hun relatie met het merk te versterken. Het kan ook worden gebruikt om de merkidentiteit te vergroten. Zoals altijd is dit het meest effectief als een bedrijf dit doet op een manier die past bij de toon van de app: luchtig, humoristisch en leuk. Veel gebruikers doen aan TikTok volgers kopen in hun beginfase om sneller aan een groot publiek te komen.

Naamsbekendheid

Merkbekendheid kan ook worden verbeterd via TikTok. Een methode om dit te bereiken is door het gebruik van hashtags. Dit is vooral nuttig voor minder bekende of kleinere merken die anders niet veel tractie uit hun posts kunnen halen. Een andere manier om de naamsbekendheid op TikTok te vergroten is door middel van influencers. Net als bijna elk ander social media-platform, heeft TikTok een catalogus van beroemde gebruikers, van wie sommigen hun opkomst hebben gevonden op de app en anderen die zijn gemigreerd van andere kanalen. Hoe dan ook, deze persoonlijkheden kunnen worden gebruikt als een middel om een nieuw publiek te bereiken.

Door gebruikers gegenereerde inhoud

Net als gebruikersbetrokkenheid is door gebruikers gegenereerde inhoud een enorm voordeel van marketing op TikTok. Het platform stelt gebruikers in staat om de inhoud van anderen te hergebruiken met behulp van de functies ‘duet’ en ‘stitch’. Dit betekent dat bedrijven campagnes kunnen lanceren die bijna volledig zijn gebaseerd op door gebruikers gegenereerde content. Dit is een aanpak die veel bedrijven hebben gekozen.

Lees ook: Dingen die je moet weten over masturbatie