seo

De 5 essentiële SEO-ranking factoren die u nodig hebt om nummer 1 te worden in 2019

SEO-vereisten blijven veranderen en het kan enigszins lastig zijn om de nieuwste ontwikkelingen bij te houden. Maar als u wilt dat uw site verkeer genereert, moet u hiervan op de hoogte zijn.

Goed geoptimaliseerde sites krijgen in de loop van de tijd meer en meer verkeer, en dat betekent meer leads en verkopen . Zonder SEO zullen website bezoekers uw site niet kunnen vinden, en al uw harde werk zal voor niets zijn. 

In deze gids gaan we een aantal essentiële SEO-factoren bespreken die u nodig hebt om uw Google positie te verbeteren. Liever uw website seo uitbesteden aan een seo specialist? Neem dan contact op met Rankingarrow.

1. Een veilige en toegankelijke website

Het is geen verrassing dat de eerste SEO-ranking factor te maken heeft met de juiste soort URL. Dat is met name een URL die de bots van Google gemakkelijk kunnen bereiken en crawlen.

Met andere woorden, Google moet de URL kunnen bezoeken en de pagina-inhoud kunnen bekijken om te begrijpen waar die pagina over gaat. 

2. Paginasnelheid (inclusief mobiele paginasnelheid)

Paginasnelheid wordt al jaren genoemd als een van de belangrijkste SEO-ranking factoren. Google wil de gebruikerservaring van internet verbeteren en snel ladende webpagina’s zullen dat zeker doen.

Google heeft een update van de algoritme voor zoekmachines aangekondigd die gericht is op de snelheid van mobiele pagina’s en die vanaf juli 2018 van invloed zal zijn op alle sites. Als uw site niet snel wordt geladen op mobiele apparaten, kan dit worden bestraft.

Gebruik de mobiele test tool van Google om te zien hoe uw site het doet.

3. Mobiele vriendelijkheid

Mobielvriendelijkheid is een andere belangrijke factor voor SEO-rangschikking. Meer mensen gebruiken mobiele apparaten dan desktops om toegang te krijgen tot het internet, en dat is een reden waarom er wijzigingen zijn in de manier waarop Google zoekresultaten rangschikt.

Dingen om naar te kijken zijn onder meer:

  • Een responsieve site die automatisch het formaat aanpast aan het apparaat.
  • Grote lettertypen gebruikt voor eenvoudige leesbaarheid op een klein scherm.
  • Toegankelijkheid en navigeerbaarheid, inclusief het eenvoudig maken van menu’s.
  • Ervoor zorgen dat essentiële inhoud niet wordt verborgen door ongewenste advertenties.

4. Domeinleeftijd, URL en autoriteit

Wist u dat bijna 60% van de sites met een top tien van Google-zoekposities drie jaar of ouder zijn? Gegevens uit een Ahrefs-studie van twee miljoen pagina’s suggereren dat zeer weinig sites minder dan een jaar oud die rangschikking behalen. Dus als je je site al een tijdje hebt gebruikt en deze hebt geoptimaliseerd met behulp van de tips in dit artikel, is dat al een groot voordeel.

5. Geoptimaliseerde inhoud

We hebben veel gesproken over inhoud in deze handleiding voor Google SEO-rangschikkingsfactoren. Dat komt omdat het een van de belangrijkste factoren is voor het rangschikken van zoekopdrachten. 

Zoals de meesten van de marketeers weten , vertrouwt het zoekalgoritme van Google op zoekwoorden. Dit zijn de woorden en woordgroepen die zoekers gebruiken wanneer ze op zoek zijn naar informatie. Het zijn ook de woorden en zinnen die de onderwerpen beschrijven waar uw site over gaat. Het is belangrijk dat u trefwoorden op de juiste manier gebruikt in uw webpagina. Naast het gebruik van de zoekwoorden, moet de algehele inhoud relevant zijn voor de bezoeker. Wanneer een persoon uit de omgeving Eindhoven zoekt naar Seo specialist Eindhoven dan verwacht hij/zij relevante websites van seo aanbieders in de gekozen omgeving.