6 Voordelen van het trainen van je grijpkracht

Een van de meest over het hoofd geziene onderdelen van veel fitnessprogramma’s is het uitvoeren van specifieke oefeningen om grip en onderarmkracht te ontwikkelen. Of het nu gaat om tillen, dragen, gooien of zwaaien, je handen zijn het eerste contactpunt met elk voorwerp dat je vasthoudt, maar ze zijn toch vaak ondermaats. Bij het tillen van zware gewichten is de grip vaak het eerste wat je moet doen. Daarom, als jouw doel is om sterk te worden, begint het met je handen en hun vermogen om een last vast te pakken en vast te houden.

Hieronder staan zes voordelen van het trainen van de grijpkracht.

Klik hier om handknijper reviews te bekijken om de juiste voor jezelf te vinden.

Zes voordelen van grijpkracht

Een sterke eerste indruk maken

Het is niet nodig om iemand uit zijn hand te knijpen, maar een stevige greep op een handdruk is een teken van vertrouwen dat de ander laat weten dat je iemand bent die serieus genomen moet worden.

Het openen van potten

Dit is niet alleen voor kleine oude dames. Geef toe, je hebt moeite gehad om een potje te openen. Hoe vaak ben je bij een vriendin thuis geweest waar iedereen aan de beurt is om een vastzittende pot te openen? Het hebben van een sterke grip kan helpen om ervoor te zorgen dat je altijd een essentiële gast bent om toe te voegen aan elke sociale bijeenkomst.

Sporten

Speel niet alleen een sport of een recreatieve activiteit om in vorm te komen. Kom in vorm om deel te nemen aan jouw favoriete activiteit. Hoe fitter je bent, hoe meer plezier je hebt. Veel populaire recreatieve sporten en activiteiten, zoals bowling, golf, softbal, tennis en natuurlijk rotsklimmen, vereisen een sterke grip voor succes.

Ouderschap

Van het vasthouden van een kieskeurige peuter die het park niet wil verlaten tot het schudden van de hand van de tienerknecht van jouw dochter, een sterke grip gaat een heel eind in het laten weten van uw kinderen wie er echt de baas is.

De hond uitlaten

Als je een grotere hond heeft, dan weet je hoe uitdagend het kan zijn om de riem vast te houden als iets de aandacht trekt. Het hebben van een sterke grip betekent dat je niet achter jouw huisdier aan hoeft te gaan rennen de volgende keer dat het achter een eekhoorn aangaat.

Je kracht opvoeren voor andere liften

Er is een sterke neurologische verbinding tussen grijpkracht en schouderkracht. Hoe sterker de grip, hoe meer gewicht er gebruikt kan worden voor vele oefeningen. Het is gebruikelijk om mensen in een sportschool te zien met behulp van wraps of polssteunen bij het tillen met zwaarder gewicht. Val niet in deze valkuil. Ouderwetse krachttrainers die zich houden aan de oorspronkelijke tradities van de fysieke cultuur geloven dat als je het niet kunt vasthouden, je niet moet proberen om het te tillen. Wraps zijn een prothese die een vals gevoel van veiligheid geven. Tillen met vrije gewichten kan de beste kans zijn om de onderarm en grijpkracht te ontwikkelen. Bij het tillen met barbels, dumbbells, kettlebells, zandzakken of medicijnballen, knijp je tijdens de oefening gewoon zo hard mogelijk in het handvat, de zak of de bal om de grijpkracht te vergroten.

Lees ook: De voordelen van overheidsbemiddeling